دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم غذایی اصولی

رژیم غذایی اصولی

رژیم غذایی اصولی


همه ما با کلمه رژیم آشنا هستیم . اما آیا واقعا رژیمی که خودسر می گیریم درست است ؟ آیا رژیم تنها به معنای نخوردن است ؟


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

رژیم در واقع به معنای درست خوردن می باشد نه نخوردن .


رژیم مناسب رژیمی است که همه مواد مورد نیاز بدن از جمله پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار ما قرار دهد .


این داستان به اینجا ختم نمی شود .


هر شخص معمولی بین 0.8 گرم تا 1 گرم به ازای وزن خود باید در روز مواد پروتئینی مصرف نماید . برای دانستن مقدار مصرفی کربوهیدرات و چربی ها ، باید کالری مورد نیاز روزانه شما توسط پزشک متخصص مشخص شود و طبق آن مقدار مورد نیاز برای مصرف کربوهیدرات و چربی را به شما بگوید .

مقدار مصرف ویتامین ها و مواد معدنی نیز باید بر طبق اصول و مورد نیاز بدن باشد و اگر کم تر یا بیشتر آن مقدار باشد ، باعث ایجاد بیماری خواهد شد .


پروتئین برای حفظ و رشد عضلات نیاز است . همچنین کربوهیدرات به عنوان سوخت بدن و چربی نیز برای ایجاد انرژی استفاده می شود . فواید ویتامین ها و مواد معدنی را نیز هر کسی می داند .


حال اگر شخصی خودسر رژیم بگیرد و فقط سبزیجات میل کند ، بدن او تحلیل می رود و انرژی و شادابی خود را از دست می دهد و بعضی افراد نیز دچار افسردگی می شوند . چون همه مواد مورد نیاز را به بدن خود نمی رساند .


با این حال باید یک سری از عادات بد را ترک کرد . مانند مصرف فست فود ، شکلات و شکر زیادی . بهتر است خوراکی های طبیعی و سالم تری را برای خود انتخاب کنید .خوردن میوه که قند طبیعی دارد هیچ مشکلی با رژیم ندارد و شما را سر حال تر نگه می دارد . همچنین بعضی ویتامین ها و مواد معدنی را در اختیار شما قرار می دهد.


همچنین کسانی که گیاه خوار هستند باید بدانند که پروتئین گیاهان کامل نیست چون همه آمینو اسید ها را ندارند . و در عضلات دچار ضعف و تحلیل می شوند و قدرت خود را از دست می دهند . پس بهتر است حداقل از تخم مرغ استفاده کنند که پروتئین آن از کامل ترین پروتئین هاست .


درست که اگر هر رژیم کم خوری را استفاده کنید بدنتان لاغر می شود اما باید بدانید که بدنتان کیفیتش را از دست می دهد و ممکن است شُلی پوست پیدا کنید و یا حتی ناحیه زیرِ شکمتان چربی خود را نگه دارد چون بدن وارد فاز قحطی می شود و سعی می کند انرژی خود را نگه دارد .

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


باید حتما برای دریافت رژیم غذایی به پزشک مراجعه نمایید و از تقلید از رژیم دیگران خودداری کنید چون برنامه غذایی برای هر شخص فرق می کند .

تگ ها :   غذا رژیم
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده