بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» نقد فیلم coherence

نقد فیلم coherence

نقد فیلم coherence یا انسجام


coherence ( انسجام ) نام فیلمی است که در سال 2013 منتشر شد . بازیگران این فیلم امیلی بالدنی ، نیکولاس ، موری استرلینگ ، الیزابت گریسن ، لورین اسکافاریا ، لورن مهر ، الکس مانوجین و هیوگو آرمسترانگ می باشند . این فیلم داستان شبی را بیان می کند که یک زن و شوهر دوستان و آشنایان خود را برای شام دعوت کرده اند که اتفاقاتی در ادامه برایشان رخ می دهد . ژانر این فیلم ترسناک نیست . بلکه راز آلود و علمی تخیلی است . توصیه می شود اگر فیلم را ندید این متن را نخوانید.


عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت

همه این را می دانند که در آن شب قرار است یک شهاب سنگ از نزدیکی کره زمین عبور کند اما نمیدانند که این شهاب سنگ قرار است بُعد زمان را بهم بریزد و در واقع وارد بحث کوانتومی شود .


در ابتدای فیلم میبینم که اِم با تلفن همراه در حال صحبت با همسر خود می باشد که کم کم ارتباطات از بین می رود و ناگهان صفحه گوشی موبایل ام می شکند . این به دلیل قدرت بالای فرکانسی است که شهاب سنگ به زمین می فرستد و از طریق دکل های آنتن های سیم کارت ها به موبایل ها فرستاده می شود .


وقتی همه در خانه دور میز شام جمع شده اند ناگهان برق قطع می شود که این نیز به دلیل قدرت فرکانس شهاب سنگ می باشد . آن ها به دنبال راهی برای ارتباط با افراد دیگر هستند و نیاز به تلفن خانگی دارند زیرا تلفن های بی سیم از کار افتاده اند . دو نفر از آن ها به بیرون می روند و به دنبال خانه ای میگردند که تلفن داشته باشد . وقتی بر میگردند دیگر این دو نفر ، نفرات این خانه نیستند .


در واقع به دلیل وارد شدن به فضای دنیای کوانتوم آن ها وارد بُعد دیگری از زندگی شده اند . و از هر شخص از آن خانه میلیون ها نفر وجود دارد و همچنین آن خانه ای که در آن هستند . حتی از ماشین هایشان نیز تعداد زیادی وجود دارد .


آن ها وقتی که از خانه خارج می شوند پا به دنیای کوانتوم میگذارند درست شبیه این است که شما از کره زمین خاج شده باشید و در دنیای بزرگ فضا و کهکشان ها در حالی که میلیون ها کیلومتر از زمین دور هستید به دنبال کره ی زمین بگردید و هرگز آن را پیدا نمی کنید . آن ها هر بار که از خانه خرج می شوند و دوباره بر میگردند ، به خانه قبلی وارد نشده اند و خود آن ها نیز همان افراد قبلی نیستند . و هر کدام از آن ها از خانه ای دیگر می باشند . البته خود آن ها فعلا متوجه این موضوع نمی شوند .


اخلاق هر کدام از آن ها مانند بقیه هم نوعان خودش می باشد و در واقع هر کاری که قرار است انجام شود بقیه افراد شبیه خودش نیز آن را انجام خواهند داد .


هر کدام از افراد خانه ها برای این که وقتی بر می گردند ، وارد خانه اشتباهی نشوند قرار است که در یک جعبه عکس های خود را که پشت آن ها عدد های تاس است را همراه با یک وسیله تصادفی در آن بگذارند .


تا اینکه متوجه میشوند قبلا همه آن ها این کار را انجام داده اند و هر کدام قبلا یک نوع وسیله و عدد متفاوتی را در جعبه گذاشته اند . و می فهمند که هیچ کدام از آن ها متعلق به این خانه نیستند چون هر کدام جداگانه به بیرون رفته بودند و برگشته بودند .


وقتی که ام از میان دعوای یکی از خانه ها بیرون می رود تا ببیند در خانه های دیگر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است میبیند که همه سر درگم شده اند و در حال ارتکاب جنایت های بزرگی بودند برای این که بدانند کجا هستند و خود را از این وضع نجات دهند .


فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش

ام خانه ی خود را گم می کنند و سعی می کند خانه ای را برای خود پیدا کند . او وارد خانه ای می شود و ام دیگری را می کُشد . و همین طور اِم دیگر او را می کشد . این تنها گوشه ای از این اتفاقات است و اگر فیلم بخواهد این مسئله را بزرگ تر کند بسیار رخداد های وحشتناکی به وجود آمده است .


این فیلم نیاز دارد حداقل دو بار دیده شود تا به تمام زوایا و اتفاقات گیج کننده پی برده شود .


فیلمنامه این فیلم بسیار خلاقانه است و کارگردانی فوق العاده ای دارد . نحوه ی فیلم برداری نیز به مبهم و گیج کننده بودن فیلم کمک بسیاری کرده .


بار اول که این فیلم را می بینید احساس می کنید که ذهنتان وارد کُما شده و به فکر فرو می روید و هزاران سوال برایتان پیش می آید .


اما سوالی هست که باید از نویسنده کرد این است که اگر آن ها همان خودشان هستند چطور امکان دارد که در بعضی از مسائل نسبت به خودشان متفاوت عمل کنند .

برای مثال در قسمتی که پیشانی هیو زخم می شود او دو گزینه برای انتخاب چسب زخم دارد . یکی پارچه ای و دیگری معمولی . او پارچه ای را انتخاب می کند . اما در جای دیگر فیلم که هیوی دیگری به خانه بر میگردد ملاحظه می شود که چسب معمولی بر روی پیشانی اش می باشد .

یا چرا در هر جعبه که عکس هایشان را گذاشتند ، یک وسیله متفاوت یافت می شود ؟ مگر آن ها همان فکر و ذهن را نداشته اند؟


اما بازیگران این فیلم به خوبی فیلمنامه و کارگردان نبودند و بازی نسبتا خوبی را ارائه دادند که می توانست خیلی بهتر از این ها باشد .


در کل فیلم بسیار خوبی بود و پیشنهاد می شود حتما این فیلم را تماشا کنید .







بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده